Energispelaren är förlorad – värvas till Hockeyallsvenskan

 

Forwarden har med sin oömma spelstil och flertalet säsonger i klubben blivit lite av en symbol för föreningen. Men nu väljer han att hoppa på ett nytt jobb i Hockeyallsvenskan.

Energispelaren Valdemar Vesterlund lämnar Tingsryd.

“Det är givetvis ett tungt tapp för oss, men vi gläds samtidigt åt Valle och möjligheten att få ta nästa steg högre upp i seriesystemet. Det är dessutom ett fint kvitto på att Tingsryds AIF är en bra miljö för spelare att utvecklas i och ta nästa kliv i karriären”, skriver Tingsryd på sitt Instagram-konto.

Loading Next Post...