Stabile keepern testade marknaden – blir kvar

 

Keepern har gjort några bra säsonger och etablerat sig i Hockeyettan. Under våren har han lyssnat hos andra klubbar, men väljer i slutändan att stanna där han är.

Målvakten Algot Persson spelar vidare i Mörrum.

– Det är en superseriös målvakt, som vi hade tur att få till oss. Han räddade vår säsong ifjol när vi fick olyckliga problem på målvaktssidan. Algot vill framåt, precis som Mörrum, och har precis den profilen vi söker. Målvakter är alltid nyckelspelare, framförallt om man vill tillhöra den övre tabellhalvan, säger sportchefen Mathias Lönqvist på Mörrums hemsida.

Loading Next Post...