Licensnämnden ger sitt godkännande – klartecken för spel i ettan

Mikael MjörnbergTextNotis6 augusti, 2025

 

Efter att klubben tackat ja till en av de vakanta platserna i Hockeyettan har licensnämnden granskat ekonomin och ger nu sitt klartecken.

Det är nu helt klart att det blir spel i Hockeyettan för Kungälv kommande säsong.

“Det är med enorm stolthet och glädje vi kan meddela att Kungälvs IK nu fått beviljad elitlicens och därmed är klara för spel i HockeyEttan kommande säsong. Efter en stark säsong, hårt arbete från både spelare, ledare och organisation – och ett otroligt stöd från våra medlemmar och fans – är klivet upp till HockeyEttan nu verklighet”, skriver klubben på sitt Instagram-konto.

Loading Next Post...