
Säsongen som gick röstades han fram till lagets främsta spelare av supportrarna. Efter den utmärkelsen väljer forwarden nu att spela en säsong till i klubben.
Den vasse anfallaren Marcus Kivelä Carlzon är klar för en fortsättning i Väsby.
– Marcus är en center som spelar med fart och ett starkt ”give and go”-spel. Han är dessutom en skicklig framspelare som tar stort ansvar över hela isen. Efter en stark säsong har Marcus vuxit fram som en ledande spelare hos oss, både på och utanför isen. Med sitt hårda arbete, stora ansvarstagande och sin vilja att hela tiden utvecklas är han en viktig del av laget, säger sportchefen Alexander Edstein på Väsbys hemsida.